Some question from a new owner

hello together :)

here are some of my questions :

1. which Firmware version is the most stable one. Because i dont want too much trouble with this ;)

2. in the tutorials here people say that i have too clean data before i upgrade the firmware.
but how i do this??. i found nothing here.

3. The Flyme OS. im from germany so my question is, if there is somewhere a german explanation how i use it and some Tips and tricks for it.

Thank you for the effort to answer me.:D:cool:

Admin

Hello and welcome to the forum!

1: 3.5.3 (for HK) and 3.5.2 (for CN) are the latest stable firmware releases.

2: Your phone will ask if you want to “Clear Data” while/before updating your firmware in recovery mode.

3: I don’t think there is one by Meizu, unless they added a German version of the User Manual (in Settings -> Accessibility) into their latest firmware which has support for German language. You can try your luck in google aswell if there are any Meizu fans out there in Germany. Good luck!

Hope you enjoy your MX3 and your time here on the forum!

Sent from my M353 using Tapatalk

Welcome to this Forum! :)

Du kannst ruhig eine neuere FW nehmen, ich bin gerade auf 3.7.3, da ist Deutsch dabei und alles läuft super für mich, die Basis ist auch Android 4.4.4, also das neuste. Das gute am MX3 ist, dass man eigentlich nichts falsch machen kann, wenn du im Bootloop oder sonst irgendwas ist, kann man einfach die Firmware vom PC aus flashen, in etwa wie beim iPhone. :D Die FW aktualisieren geht eigentlich super leicht, einfach die “firmware.bin” (es muss mit .bin enden) auf dein MX3 ziehen, die Documents App starten, die .bin suchen und drauf klicken, dann wird automatisch eine Aktualisierung vorgeschlagen, dabei kannst du auswählen ob du Clear Data machen willst, das brauchst du aber nur, wenn du auf eine ÄLTERE (z.B von 3.7.3 zurück auf 3.6.4) Firmware gehst, solange du auf eine neuere gehst, brauchst du eigentlich keine Daten zu löschen! :) Falls du fragen hast, kannst du mich gerne Privat anschreiben, die mögen es hier nicht so wenn man sich nicht auf Englisch unterhält, aber den Roman hätte ich nicht übersetzen können. :D

I hope I solved your problems, feel free to PM me if you want to ask anything!

Thank you very much guys for the great help :)

Administrator

Wenn du fragen hast kannst du auch im deutschen Forenbereich nachfragen.

@Robin13897,

da war wohl jemand schneller als ich.

:)

Looks like your connection to Meizufans was lost, please wait while we try to reconnect.