MX4 Installing Firmware

Hello, i am from Germany. I have for 5 Days a Meizu MX4 with Firmware 4.1.7I but it have to much Bugs.
I want to install the 4.2.2.1 Firmware but i dont know how.
Can anyone say, how i can install it?
Thank you!!

How is the right Firmware 4.2.2.1 for International ???

Hi, I’m from Bulgaria and my meizu is also with 4.1.7I and it has a lot of bugs. Does anyone know when we will receive an update?

Apps crashes, battery drain fast even in Battery Saver mode… and etc.

Meizu MX4

You can download the firmware from here
http://www.flyme.cn/firmware.jsp

I use the A Version, after fw update delete the play store and get the google service installer from th meizu appstore.
(the a version supports download at the music app like spotify , the low quality is good enought for me)

Copy the ZIP File via usb to your device .

Use the document app browse to the zip file and touch it, than a pupup aks for the system-update.

p.s. i’m german too

@xiangchang
vielen dank!! muß ich vorher alles löschen oder kann ich einfach update starten?
bei dem meizu appstore ist alles chinesisch, weiß nicht wie ich das installieren kann bzw. finde.
ist bei dem firmware Appstore bereits drin? Und warum soll ich den deinstallieren??

Meizu MX4

@zzman
bisher musste ich nur einmal löschen, Erstmal ohne probieren und wenn es Probleme gibt nochmal updaten mit löschen.
Bei einem Wechsel zwischen I und A/U Version ist es wohl besser zu löschen.

Nach einem Firmware update stürzt der Google Service gerne mal ab (vermutlich fehlen dann die passenden frameworks/libs, dann musst du Play deinstallieren und mit dem Google Installer wieder neu installieren.

Im Appstore auf die Lupe unten gehen und google installer eingeben, das App Icon hat vierfarbige Quadrate und ein kleinee g. das installieren und dann starten damit kannst du dann
die google service installieren (Play/Map/Mail und benötigte libs)

ansonsten google mal nach meizu MX4 Google Play installieren

Appstore ist das Google Play Pedant von Meizu , ist in china so üblich weil dort Google geblockt wird bzw es Lizenzen kostet und Bedingungen für den Hersteller gibt.

Schau dir mal die Backupfunktion von flyme an (Einstellungen-> (i)->Speicher->Backup phone data)

@xiangchang
vielen Dank erstmal.
Bist Du zufrieden mit der Firmware? Keine Bugs? (4.2.2.2a)

Meizu MX4

i have upgraded from 4.2.2.1, without clearing data google play works without reinstallation, too.
No new bugs found, but i have installed only a few hours ago.
i have no troubles with the 4.2.x.xA firmware.

@zzman: meizufans has a german forum thread too
http://meizufans.eu/forum/category-german

where have you buy you phone, for how much?

I have buy it from CZ ! white/gold 32GB new 370€ !

@xiangchang
eine Frage noch, wenn ich nichts lösche und einfach 4.2.2.2a drauf installiere,
werden dann alle Apps und Einstellungen gelöscht??

Meizu MX4

@@zzman
es sollte nichts gelöscht werden, ich würde aber trotzdem ein Backup machen.
Bei mir sind mal die Memos verschwunden und meine Playlisten
Ein Update Problem sind Drittanbieter tastaturen, die muss man meistens neu aktivieren.

Now i have found a problem. The dophin Browser lags total and i must restart with long pressing the power button, That was a problem in earlier vesions, too. But not in 4.2.2.1.
I will downgrade to verify

What do you mean? Is 4.2.2.1 better than 4.2.2.2?

Hallo, ich wollte nun ein update auf 4.2.2.2a machen, aber es geht nicht. Das steht, copy update.zip to root directory. Was heisst das genau.
I wanted to update my device to 4.2.2.2a but it failed. I must copy the update.zip into root directory. What must i do?

Please Help

Firmware corrupt , what can i do?

1.Turn off the phone
2.hold power and volume up and you will enter recovery.
3.connect the device with the PC and recovery partition will pop up.
4.copy update.zip into recovery partition
5.select upgrade firmware and clear data and press next on the screen of the phone.

That’s it.

If you get firmware coruppted

Download 4.0.4A and try with that firmware,if you’re successfully downgraded to 4.0.4 now try to upgrade from 4.0.4A to 4.2.2.2A

Sent from my HM NOTE 1W using Tapatalk

Hello, i cant believe it. It doesent work.
ever Firmware Corrupt !!!
i think, that i version to A version is a change problem.

Meizu MX4

@@ zzman:download the firmware again from meizu, and check the size of the zip. Sometimes the download doesn’t work correct.
i have now switch back from 4221 to 4222a and no more problems with the dolphn browser (after reinstalling dolphin)

Looks like your connection to Meizufans was lost, please wait while we try to reconnect.